Priser
Moms ingår i priset med f.n. 25%.
Betalningsalternativ
- Postförskott
Kostnad: 50kr
Du handlar mot traditionellt postförskott och betalar när du hämtar varorna.
- Kortbetalning
Kostnad: 0 kr
Du betalar med ditt Visa eller Mastercard via Certitrade / Euroline 100% säkert. All information är krypterad med SSL - 128 bit. Pengarna reserveras på Ditt konto och dras vanligen inom 24 timmar från Du lagt Din beställning. Alla transaktioner genomförs enligt den nya säkerhetsstandarden 3D-Secure.
- Fakturering
Kostnad: 0 kr
Vi skickar med en faktura med din beställning och du har 15 dagar på dig att betala. Vi förbehåller oss rätten att fakturera i förväg vid beställning från nya kunder. Vid sen betalning påminnelseavgift och ränta enl svensk lagstiftning.
Leveranstid
Leveranstid kan vara upp till 3 veckor eftersom vi själva måste beställa och vänta in leveranser från våra leverantörer om inte varan finns på lager. Målet är dock att leverera efter 1 vecka. Under högsäsong kan det ta längre tid.
Leveranssätt
Vi skickar beställningar som postpaket/brev/bussgods eller med din specificerade leverantör.
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.
Frakt
Vid beställning för minst 1500 kronor bjuder vi på frakten. Annars kostar frakten 75 kronor. Detta gäller för beställningar inom Sverige, vid beställning med leverans utanför Sverige debiteras verklig fraktkostnad.
Ångerrätt
Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. (Gäller ej vid special beställda varor) Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se
Skador på paket och ej uthämtade paket
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket 14 dagar, brev 14 dgr), så fakturerar vi dig 250 kr för vårt arbete med hantering av varorna.
Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).